|Site de l'université Grenoble Alpes|
 

Wenjun Tang


Doctorant

2013- 2016
Ph.D in Linguistics and Language Teaching
Université Grenoble Alpes (France)

2009 – 2011
Master in Foreign Language Teaching and Engineering Education
Université Grenoble Alpes (France) Graduated with honors (Mention très bien)

Coordonnées personnelles

Mail : Wenjun.Tang@e.u-grenoble3.fr

Publications

2016


  • Tang, W. Interactions en langues étrangères dans un monde virtuel : quels scénarios pédagogiques pour quelles interactions ? (Thèse de doctorat). Université Grenoble Alpes, Grenoble. Consulté de http://www.theses.fr/s97444
    Résumé : Mon projet de recherche doctoral s'intéresse aux interactions des apprenants d'une langue étrangère dans un monde virtuel. Après avoir étudié les stratégies d'apprentissage d'un groupe d'apprenants d'anglais dans un environnement immersif, je souhaiterais étudier et concevoir des scénarios pour l'apprentissage des langues étrangères dans des environnements 3D afin de mieux appréhender quels scénarios pédagogiques suscitent quelles interactions.

2014

2011


  • Tang, W. Utilisation des stratégies d'apprentissage d'une langue étrangère dans un environnement virtuel multi-utilisateurs en trois dimensions. Alsic. Apprentissage Des Langues Et Systmes D'information Et De Communication, 15. Consulté de http://alsic.revues.org/2521
    Résumé : This paper deals with the language learning strategies in a popular multi-user virtual world, Second Life (SL). The research was based on a firsthand involvement with a group of students of Bielefeld University in Germany through participant observation, questionnaire, interview and the study of track report in the Moodle platform. According to the results, a range of metastrategies and strategies has been implemented by learners. They have encountered some major problems related to the use of SL but it has promoted mutual cooperation among them while using the target language. Despite these difficulties and the fact that they have expected to express themselves through facial expressions and body language, most students enjoyed this experience.
--- Exporter la sélection au format